Turundustööriistad

Suunajate jälgimine

Automaatne HTTP suunajate jälgimine

HTTP suunaja (HTTP referrer) on veebisait või platvorm, mille kaudu jõuavad ostjad piletiostu leheni Fientas. Pileti ostmisel salvestub ostu külge suunaja nimi või veebisaidi domeen, näiteks "google", "facebook" või "partnersite.com".

Top suunajad on näha ürituse ülevaate lehel. Konkreetsete ostude suunajad leiad ostu detailvaatest või ostudega seotud aruannetest.

Kuigi HTTP suunajate kogumine toimub automaatselt, ei ole see lõplikult usaldusväärne, kuna osad brauserid ja tulemüürid võimaldavad vastavaid andmeid peita. Lisaks võib olla kasulik anda suunajale omalt poolt nimi, et eristada piletioste, mis tulevad näiteks kahest erinevast Facebooki kampaaniast või on tehtud konkreetse edasimüüja poolt.

Käsitsi seadistatav suunajate jälgimine UTM parameetrite abil

Et hinnata oma ürituse reklaamide, sotsiaalmeedia postituste ning kampaaniate tulemuslikkust, lisa oma ürituse lingile UTM parameetrid.

Standardsed UTM parameetrid, mida Fienta ja näiteks ka Google Analytics oma andmetesse salvestab on järgmised:

  • utm_source - kanali või veebisaidi nimi, näiteks "facebook", "postimees", "mailchimp", "smaily".

  • utm_medium - meediumi tüüp, näiteks "banner", "email".

  • utm_campaign - kampaania nimi, näiteks "teatrinädal", "kevadkampaania".

  • utm_term - spetsiifiliste otsingusõnapõhiste kampaaniate eristamiseks, näiteks "esietendus", "oodates+godot".

  • utm_content - millisele elemendile reklaamis klikiti, kasulik keerulisemate reklaamide puhul, kus esineb korraga näiteks tekstilinke ja nuppe “text_link”, “button”.

Korraga võid kasutada neist parameetritest ainult ühte, mitut või kõiki korraga. Üldiselt kasutatakse alati vähemalt utm_source’i.

Lingi loomine

Võid kasutada veebist leitavaid kampaanialinkide koostajaid aga UTM parameetreid on kerge lisada ka käsitsi. Näiteks, kui sinu ürituse piletimüügi link on https://fienta.com/kontsert, siis UTM parameetrite käsitsi lisamiseks toimi nii:

  1. Lisa lingi taha küsimärk (?), parameetri nimi (nt utm_source), võrdusmärk (=) ja väärtus (nt facebook). 

  2. Järgmiste parameetrite eristamiseks eelmistest kasuta ampersandi (&).

Näited

Et eristada Facebookist ja Instagramist tulnud oste, jaga nendes kanatlites erinevate utm_source parameetritega linke:

fienta.com/kontsert?utm_source=facebook 
fienta.com/kontsert?utm_source=instagram 

Kui teed lisaks meiliturunduse kampaaniaid Smailys, saad seal kasutatavaid linke eristada bännerreklaamidest, lisades neile utm_medium parameetri:

fienta.com/kontsert?utm_source=facebook&utm_medium=banner 
fienta.com/kontsert?utm_source=instagram&utm_medium=banner 
fienta.com/kontsert?utm_source=smaily&utm_medium=email

Kui sul on käimas korraga mitu kampaaniat, näiteks üks Facebookis ning teine Instagramis ja uudiskirja meililistis, lisa linkidele ka utm_campaign parameeter:

fienta.com/kontsert?utm_source=facebook&utm_medium=banner&utm_campaign=early_bird 
fienta.com/kontsert?utm_source=instagram&utm_medium=banner&utm_campaign=kaks_uhe_hinnaga 
fienta.com/kontsert?utm_source=smaily&utm_medium=email&utm_campaign=kaks_uhe_hinnaga 

Parameetrite väärtuste puhul kasuta järjepidevalt sama kirjapilti, sest näiteks utm_source=FB ja utm_source=facebook on analüütika tööriistade jaoks erinevad kanalid. 

Lisainfo